Sídlo firmy – v čem tkví úspěch virtuálních kanceláří

Nějaké sídlo firmy samozřejmě musí mít každý podnikající subjekt. Bez něj se zkrátka obejít nedá. Ne vždy to však musí být reálná kancelář, kterou je nutné pronajmout či rovnou zakoupit. Pro celou řadu živnostníků je plně dostačující její virtuální varianta, která je-li provozována skutečnými profesionály, dokáže do značné míry suplovat všechny důležité služby, jež každý živnostník ke své práci potřebuje. Provozovatel takových služeb musí však splnit některé základní požadavky. Na pronajaté adrese je především povinen viditelně umístit název vaší firmy, to ze zákona. Dále vám musí zajistit příjem a výdej běžné korespondence a měl by pro vás také obstarat telefonní, mailové či faxové služby.

Sídlo firmy nevybírejte jen podle zvučné adresy

Jedním ze zajímavých atributů virtuálních kanceláří je možnost pořízení sídla firmy v některé z lukrativních lokalit nebo chcete-li na „dobré adrese“, což může vašemu podnikání dodat glanc a určitou míru prestiže. To podstatnější pro vás však představují doprovodné služby, bez nichž se tento způsob provozování byznysu dost dobře neobejde. Pokud se tedy chystáte svou živnost řídit prostřednictvím virtuální kanceláře, vždy si předem ověřte, co všechno je pro vás poskytovatel schopen zajistit a co si budete muset obstarat vlastními silami. Pár užitečných informací k tématu můžete nalézt také zde.

Některé služby by rozhodně chybět neměly

K hlavním službám, bez nichž se prostě neobejdete, patří převzetí a uložení všech poštovních zásilek. O každé zásilce byste měli být včas informováni a v případě, že jste se na tom předem dohodli, vám může být i přeposlána jinam. Každý kvalitní provozovatel virtuální kanceláře vám samozřejmě zprostředkuje telefonický a faxový kontakt se všemi zákazníky, úřady i vašimi obchodními partnery a rozhodně by se tedy nemělo stát, že něco důležitého promeškáte a způsobíte tak svojí firmě nějakou zbytečnou újmu.

Za úspěchem virtuálních kanceláří stojí jejich efektivita

K solidnímu standardu dnes běžně patří i některé administrativní práce. Kvalifikovaný personál pro vás naskenuje, okopíruje či přepíše rozličné texty a dokumenty dle vašich požadavků a v případě potřeby vypomůže i se zpracováním faktur. Zkuste si představit, kolik peněz a starostí byste na všechny výše uvedené záležitosti museli vynaložit, pokud byste měli vlastní skutečnou kancelář s několika zaměstnanci. Vysoký nájem a nemalé mzdové náklady by tak měly nepochybně dosti negativní vliv na celkovou bilanci vaší společnosti. V případě virtuálních sídel však platíte řádově nižší částky a služeb využíváte jen tehdy, když je skutečně potřebujete. Platí to například i o možnosti pronájmu nějaké zasedací místnosti pro vaše občasné obchodní schůzky. Není třeba platit pravidelně značné sumy za nájem, když víte, že takovou místnost upotřebíte jen dvakrát či třikrát do měsíce.

Kdo o tyto služby stojí nejvíce?

Velké oblibě se virtuální kanceláře těší logicky u takových společností, které se při podnikání bez vlastních prostor docela dobře obejdou. Patří k nim zejména konzultační a poradenské firmy, zprostředkovatelé pojišťovacích a jiných finančních produktů a v neposlední řadě také odborníci z oboru IT. Podnikatelé a živnostníci těchto služeb využívají především pro jejich nezpochybnitelnou finanční výhodnost. Úspory nákladů na nájem a mzdy, značné omezení administrativní zátěže a samozřejmě již zmiňovaná „dobrá adresa“ jsou tedy hlavními důvody neutuchající obliby tohoto způsobu provozování firmy.

Praha je jednoznačně nejpopulárnější destinací

V České republice je zdaleka největší množství virtuálních kanceláří koncentrováno do hlavního města. Praha je zkrátka jednoznačným vítězem pokud jde o snahu společností přesunout své sídlo do zajímavější lokality, na prestižní adresu. I v rámci Prahy pak pochopitelně existují místa lukrativnější a ta méně zajímavá. Hovoříme-li o sídlech firem, jisté je, že v současnosti nenajdete v zemi frekventovanější adresu, než je ulice Rybná č. p. 24. Tisíce společností registrovaných na tomto místě z ní činí jednoznačně nejoblíbenější místo u nás.

Sídlo pro svou firmu můžete zřídit i v cizině

Praha je sice bez diskuze místem, kde je registrován největší počet u nás podnikajících subjektů, ale i další velká města jako Brno nebo Ostrava jí zejména poslední dobou poměrně zdatně konkurují. Ovšem pokud má někdo vyšší ambice a pro svoje sídlo se nespokojí s některou z vyhlášených lokalit v našem hlavním městě, může klidně využít služeb některé ze zahraničních virtuálních kanceláří. Londýnské City nebo nějaká atraktivní adresa v belgickém Bruselu se tak rázem mohou stát jeho oficiálním sídlem. A jelikož efekt „dobré adresy“ působí na mnoho lidí stále celkem spolehlivě, dodá to takové společnosti jistě notnou dávku potřebné a očekáváné prestiže.

Výhody dokáže ocenit celá řada firem

Služeb virtuálních kanceláří s oblibou využívají především začínající firmy, které díky takovémuto způsobu provozu dokáží ušetřit nemalé částky, které pak dokáží lépe využít při dalším rozvoji svého podnikatelského projektu. Je zkrátka faktem, že většině společností se zpočátku financí příliš nedostává a náklady, které tak nemusí vynaložit na pořízení vlastní kanceláře a na mzdy zaměstnanců, mohou nezřídka rozhodnout o tom, zda firma ve svém oboru uspěje nebo ne. Služby spojené s využitím virtuálních sídel jsou ale v kurzu i mezi mnoha ostřílenými byznysmeny. Celková efektivita takového podnikání totiž dokáže přesvědčit jak nováčky, tak i zkušené podnikatele.

Jana Dolečková

Začněte psát a vyhledejte stisknutím klávesy Enter

Shopping Cart