Optimalizace webu neboli SEO zahrnuje mnoho dílčích úkonů, které mají vliv na celkovou „viditelnost“ webových stránek v rámci vyhledávání. Které aspekty stojí v každém případě za pozornost?
Analýza klíčových slov je základním předpokladem pro úspěšnou optimalizaci webu. Když už má však provozovatel webových stránek jasno v tom, která slova a slovní spojení patří k nejhledanějším, neměl by se snažit jimi svůj web zahltit. Mnohem důležitější je používat klíčové slovo v různých tvarech a pádech, aby z textu přirozeně vystupovalo.
Textový obsah na webu je podstatný nejen z hlediska obsahu klíčových slov, ale také z pohledu struktury. Texty by měly být originální, se vztahem k tématu. Podstatná je jeho strukturace do nadpisů a podnadpisů. Rovněž je žádoucí tučně zdůraznit klíčová slova.
Jedině dobře naprogramované webové stránky se zobrazí na různých zařízeních, která jsou nejen při vyhledávání využívána čím dál častěji. Vyhledávače hodnotí i tento aspekt. V neprospěch dané webové stránky mohou hovořit zastaralé informace. Stejně tak jsou z hlediska SEO škodlivé informace, které jsou zkopírovány z hlavní stránky a neustále se opakují. V takovém případě totiž vyhledávací robot vyhodnotí, že všechny stránky mají stejný obsah, takže nestojí za pozornost.
Oblíbenost webových stránek je stanovena na základě zpětných odkazů. Takzvaný linkbuilding je časově náročnou záležitostí, zejména v případě získání zpětných odkazů na respektovaných webech, které mají vysokou návštěvnost. Rozhodně však neplatí, že přemíra zpětných odkazů přinese kýžený efekt.
Zajímáte se o optimalizaci webu, která může zásadním způsobem zvýšit návštěvnost vašeho webových stránek?