SEO: základní principy pro každého
Optimalizace webu neboli SEO zahrnuje mnoho dílčích úkonů, které mají vliv na celkovou „viditelnost“ webových stránek v rámci vyhledávání. Které aspekty stojí v každém případě za pozornost?
SEO a jeho hlavní aspekty
Klíčová slova
Analýza klíčových slov je základním předpokladem pro úspěšnou optimalizaci webu. Když už má však provozovatel webových stránek jasno v tom, která slova a slovní spojení patří k nejhledanějším, neměl by se snažit jimi svůj web zahltit. Mnohem důležitější je používat klíčové slovo v různých tvarech a pádech, aby z textu přirozeně vystupovalo.
Struktura textu
Textový obsah na webu je podstatný nejen z hlediska obsahu klíčových slov, ale také z pohledu struktury. Texty by měly být originální, se vztahem k tématu. Podstatná je jeho strukturace do nadpisů a podnadpisů. Rovněž je žádoucí tučně zdůraznit klíčová slova.
Unikátnost a kvalita kódu
Jedině dobře naprogramované webové stránky se zobrazí na různých zařízeních, která jsou nejen při vyhledávání využívána čím dál častěji. Vyhledávače hodnotí i tento aspekt. V neprospěch dané webové stránky mohou hovořit zastaralé informace. Stejně tak jsou z hlediska SEO škodlivé informace, které jsou zkopírovány z hlavní stránky a neustále se opakují. V takovém případě totiž vyhledávací robot vyhodnotí, že všechny stránky mají stejný obsah, takže nestojí za pozornost.
Popularita webu a zpětné odkazy
Oblíbenost webových stránek je stanovena na základě zpětných odkazů. Takzvaný linkbuilding je časově náročnou záležitostí, zejména v případě získání zpětných odkazů na respektovaných webech, které mají vysokou návštěvnost. Rozhodně však neplatí, že přemíra zpětných odkazů přinese kýžený efekt.